Za pretragu registra prenetih brojeva unesite broj telefona u formatu 381PPBBBBBBB (PP je pozivni broj bez vodeće 0). Primeri: 3816412345678, 381117654321.
Jeste mogućnost da pretplatnik, fizičko ili pravno lice koje koristi telekomunikacione usluge po osnovu zaključenog pretplatničkog ugovora ili na drugi predviđeni način, i kome je za ostvarivanje ovih usluga dodeljen broj, na svoj zahtev, prilikom promene javnog mobilnog operatora, zadrži dodeljeni broj.
Kako inicirati postupak prenosa broja?Postupak prenosa broja počinje podnošenjem zahteva za prenos broja operatoru primaocu broja, tj. operatoru u čiju mrežu se broj prenosi i čije usluge će pretplatnik da koristi nakon što se izvrši prenos broja.
Ovaj zahtev se ujedno smatra i zahtevom za raskid ugovora između pretplatnika i operatora davaoca broja, tj. operatora koji daje broj u postupku prenosa broja i čije usluge je pretplatnik koristio do trenutka prenosa broja. Ugovor se raskida trenutkom isključenja broja iz mreže operatora davaoca broja.
Pretplatnik ne može od operatora primaoca broja da zahteva prenošenje dodatnih usluga koje je imao kod operatora davaoca broja.
Da li je moguće izvršiti prenos broja prepaid korisnika?Da bi mogli da prenesu svoj broj korisnici koji nemaju zaključen pretplatnički ugovor (prepaid korisnici) moraju da budu registrovani. Pod registracijom korisnika se podrazumeva identifikacija korisnika u skladu sa procedurom javnog telekomunikacionog operatora. Registracija neregistrovanih prepaid korisnika se može obaviti i kod operatora primaoca broja uz davanje na uvid SIM kartice i PUK broja, i važećeg identifikacionog dokumenta (lične katre ili putne isprave).
Prepaid korisnik ne može od operatora davaoca broja da zahteva bilo kakvu naknadu za preostali iznos na svom računu i neiskorišćeni saobraćaj..
Zahtev za prenos brojaPodnosi fizičko lice (za maloletna lica zahtev podnosi roditelj ili staratelj), a za pravno lice osoba na osnovu pisanog ovlašćenja. Obrazac zahteva za prenos broja se nalazi kod operatora primaoca broja.
Da li postoji neki razlog zbog kojeg bi operator davalac broja mogao da odbije prenos broja?Operator davalac broja može da odbije zahtev za prenos broja ako je:
Zahtev za prenos broja koji je podnet do 14.00 sati radnim danom, smatra se zahtevom podnetim za taj dan. Ukoliko je zahtev podnet posle 14.00 sati, smatra se zahtevom koji je podnet za sledeći radni dan.
Za postupak provere ispunjenosti uslova i slanja obaveštenja o istom, operator davalac broja ima na raspolaganju najduže dva radna dana od dana kada je primio zahtev za prenos broja.
Od trenutka kada je operator davalac broja prihvatio prenos broja, do izvršenja ovog prenosa ne može da prođe više od dva radna dana.
Koliko košta postupak prenosa broja?Pretplatnik je u obavezi da plati naknadu za uslugu prenosa broja u iznosu do 200,00 dinara operatoru primaocu broja. Operator davalac broja ne može da zahteva od pretplatnika naknadu troškova za prenos broja.
Da li se može odustati od prenosa broja?Postupak odustajanja od prenosa broja je ograničen vremenskim rokom i može se desiti samo u periodu od početka postupka prenosa do odgovora operatora davaoca broja na zahtev. Korisnik može zahtevati obustavu postupka prenosa broja od operatora primaoca broja.
Obaveštavanje pretplatnikaOperatori su dužni da obezbede automatsku govornu poruku ili SMS poruku sledećeg sadržaja: "Broj je prenet kod operatora X". Ova poruka se ne tarifira. Operator može da omogući svojim pretplatnicima da je na zahtev aktiviraju ili deaktiviraju.
Važna informacijaPretplatnik koji je izvršio prenos broja ne može da ponovo traži prenos istog broja u periodu kraćem od tri meseca od dana kada je izvršen prenos tog broja između operatora.
Jeste mogućnost da pretplatnik, fizičko ili pravno lice koje koristi telekomunikacione usluge po osnovu zaključenog pretplatničkog ugovora ili na drugi predviđeni način, i kome je za ostvarivanje ovih usluga dodeljen broj, na svoj zahtev, prilikom promene operatora javne telefonske mreže na fiksnoj lokaciji, zadrži dodeljeni broj.
Kako inicirati postupak prenosa broja?Postupak prenosa broja počinje podnošenjem zahteva za prenos broja operatoru primaocu broja, tj. operatoru u čiju mrežu se broj prenosi i čije usluge će pretplatnik da koristi nakon što se izvrši prenos broja.
Ovaj zahtev se ujedno smatra i zahtevom za raskid ugovora između pretplatnika i operatora davaoca broja, tj. operatora koji daje broj u postupku prenosa broja i čije usluge je pretplatnik koristio do trenutka prenosa broja. Ugovor se raskida trenutkom isključenja broja iz mreže operatora davaoca broja.
Pretplatnik ne može od operatora primaoca broja da zahteva prenošenje dodatnih usluga koje je imao kod operatora davaoca broja.
Zahtev za prenos brojaPodnosi fizičko lice, a za pravno lice osoba na osnovu pisanog ovlašćenja. Obrazac zahteva za prenos broja se nalazi kod operatora primaoca broja.
Da li postoji neki razlog zbog kojeg bi operator davalac broja mogao da odbije prenos broja?Operator davalac broja može da odbije zahtev za prenos broja ako je:
Za postupak provere ispunjenosti uslova i slanja obaveštenja o istom, operator davalac broja ima na raspolaganju najduže tri radna dana od dana kada je primio zahtev za prenos broja, pri čemu ovaj rok počinje da teče od prvog sledećeg radnog dana od dana prijema zahteva za prenos broja
Od trenutka kada je operator davalac broja prihvatio prenos broja, do izvršenja ovog prenosa ne može da prođe više od tri radna dana.
Ukoliko je zahtev za prenos broja pridružen zahtevu za potpuni raščlanjeni pristup lokalnoj petlji, postupak prenosa broja može trajati duže, i u tom slučaju, određen je rokovima iz odgovarajuće Standardne ponude, dok su operatori u obavezi da istovremeno izvrše ova dva zahteva.
Koliko košta postupak prenosa broja?Pretplatnik je u obavezi da plati naknadu za uslugu prenosa broja u iznosu do 165,00 dinara (bez PDV-a) operatoru primaocu broja. Operator davalac broja ne može da zahteva od pretplatnika naknadu troškova za prenos broja.
Da li se može odustati od prenosa broja?Postupak odustajanja od prenosa broja je ograničen vremenskim rokom i može se desiti samo u periodu od početka postupka prenosa do odgovora operatora davaoca broja na zahtev. Korisnik može zahtevati obustavu postupka prenosa broja od operatora primaoca broja.
Obaveštavanje pretplatnikaOperatori su dužni da obezbede automatsku govornu poruku koju će pozivajući dobijati prilikom pozivanja prenetog broja. Ova poruka se ne tarifira i glasi: „Pozivate broj koji je prenet u xxx mrežu. Molimo sačekajte da se uspostavi veza“.
Govorna poruka će inicijalno biti deaktivirana, a na osnovu zahteva pretplatnika poruka se može aktivirati ili ponovo deaktivirati. Ovakav zahtev ne može podneti pretplatnik kome je izvršen prenos broja, za svoj broj.
Važna informacijaPretplatnik koji je izvršio prenos broja ne može da ponovo traži prenos istog broja u periodu kraćem od šest meseci od dana kada je izvršen prenos tog broja između operatora.
Zakon o elektronskim komunikacijama
(„Službeni glasnik Republike Srbije“, broj 35/23)
Preuzmite PDF dokumentPravilnik o prenosivosti broja u javnim telefonskim mrežama na fiksnoj lokaciji - u primeni zaključno sa 31. julom 2023. godine
(„Službeni glasnik Republike Srbije“, broj 52/11)
Preuzmite PDF dokumentPravilnik o prenosivosti broja za usluge koje se pružaju preko javnih komunikacionih mreža na fiksnoj lokaciji - u primeni od 1. avgusta 2023. godine
(„Službeni glasnik Republike Srbije“, broj 101/22)
Preuzmite PDF dokumentPravilnik o prenosivosti broja za usluge koje se pružaju preko javnih mobilnih komunikacionih mreža - u primeni zaključno sa 31. julom 2023. godine
(„Službeni glasnik Republike Srbije“, broj 101/14)
Preuzmite PDF dokumentPravilnik o prenosivosti broja za usluge koje se pružaju preko javnih mobilnih komunikacionih mreža - u primeni od 1. avgusta 2023. godine
(„Službeni glasnik Republike Srbije“, broj 13/22)
Preuzmite PDF dokument